Recenzja gry Bang w wersji kościanej

Trzeba przyznać, że walka pomiędzy stróżami prawa, a sługusami zła i nikczemności weszła na wyższy poziom. Jednak tym razem w ruch, zamiast kart, pójdą kości i oto szybka jak strzał z rewolweru gra kościana Bang! Poniżej znajdziesz recenzję gry Bang w wersji kościanej. Przeczytaj go koniecznie!

Bang kościany pudełko
Zacznijmy od tego, że gra Kościana Bang jest szybsza i sprawniejsza od poprzednika. Jednak ogólna idea gry się nie zmieniła, ponieważ w dalszym ciągu gracze przybierają ukryte role, a tych jest cztery: szeryf, zastępca szeryfa, bandyta i renegat. Mało tego również w tej wersji gracze mają określoną, jawną tożsamość, która dodaje im specjalne umiejętności podczas gry.
Jednak zamiast kart gracze po kolei rzucają kośćmi z symbolami, które oznaczają akcje, które w tej turze wykona nasz bohater. Musisz wiedzieć, że zamiana kart na kości okazała się, według mnie, strzałem w dziesiątkę, czy jak kto woli, wyrzuceniem szóstki – rozgrywka znacząco przyspieszyła, a dzięki większej losowości zwiększyły się szanse na wygraną (i przegraną) niektórych postaci. Trzeba przyznać, że strzały Indian dodają całości pikanterii, która dodatkowo sprawia, iż żaden z graczy nie może czuć się pewny siebie i swojej wygranej.

To miasto jest za małe dla nas dwóch
Trzeba przyznać, że małe przypomnienie dla osób nie zaznajomionych z ideą Bang! – każdy z graczy ma ukryty cel, który definiuje jego rola (szeryf, zastępca szeryfa, renegat, bandyta). Generalnie rzecz ujmując rola postaci jest ukryta, a jedynie szeryf jest jawny, po to by jego zastępcy wiedzieli kogo chronić, a reszta by wiedzieć kogo mają zabić. Przede wszystkim celem szeryfa i jego zastępców jest wyeliminowanie bandytów i renegata. Natomiast celem bandytów jest pozbycie się szeryfa, a renegata – eliminacja wszystkich graczy. W przypadku, gdy renegat wygrywa, gdy zostanie sam na polu bitwy. Warto wspomnieć o tym, że dodatkowo gracze losują spośród 16 kart, kartę postaci, na której znajduje się ilość punktów życia postaci i specjalna umiejętność. Trzeba przyznać, że te są ciekawe, niektóre mniej lub bardziej pomocne np. mogą pozwolić na dodatkowy przerzut czy odnowić życie wybranemu graczowi.

Jak wygląda rozgrywka?
Przede wszystkim grę rozpoczyna szeryf, każdy po kolei rzuca 5-cioma kośćmi, pamiętając, że można przerzucać kości dwa razy. Oczywiście wyjątkiem jest wyrzucenie dynamitu, ponieważ gdy wypadnie on na ściance kostki, to blokuje jej przerzut. Jednak gdy wypadną trzy dynamity to postać traci życie i kończy się jej tura.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *